Albion

Internships & Jobs

Below you’ll find job offers, internships and volunteering gigs Albion has been approached to promote towards its members. Whether you’re looking for money, experience or just a fun thing to do: reading through these is definitely worth the effort.

Is your business looking for enthusiastic, versatile employees, interns or volunteers? You can advertise your position on our website and Facebook, just send us an e-mail.

Uitgeverij Das Mag zoekt stagiairs!

Zonder onze geweldige stagiairs (♥) had Das Mag niet zó kunnen groeien. Vanaf 1 maart 2018 zoeken we twee nieuwe talenten. Ben jij er daar één van? Stuur dan snel een sollicitatie naar isabel@dasmag.nl!

Als stagiair help je bij de dagelijkse gang van zaken rond Das Mag: de uitgeverij, het tijdschrift Das Magazin en de evenementen. Je zult meekijken bij alle processen en meedenken waar mogelijk. Het betreft een stage van begin maart tot augustus; het precieze aantal uren (circa 4 dagen per week), ingang en duur gaan in overleg. We zoeken twee stagiairs:

Stagiair publiciteit

Hartstikke leuk, mooie boeken maken, maar ze moeten ook gelezen worden! Daarom voert Das Mag sterke, eigenzinnige publiciteitscampagnes. Als stagiair publiciteit werk je mee aan de uitvoering hiervan. Daarnaast krijg je natuurlijk genoeg ruimte voor je eigen ideeën. Je stelt altijd de vraag: hoe vind ik het juiste publiek bij een boek?

Stagiair redactie

Das Mag geeft tien boeken en vier tijdschriften per jaar uit. Daar komt meer bij kijken dan je denkt. Je zult als stagiair redactie meekijken bij het hele uitgeefproces, van zowel boek als tijdschrift. Ook lees je mee met kopij die (zowel gevraagd als ongevraagd) binnenkomt. Spot je in een oogopslag de mankementen van een tekst? En heb je een neusje voor literair talent? Dan zoeken wij jou!

Wat wij bieden:

◆ Een leuke werkomgeving in hartje Amsterdam, met een jong team van zo’n tien mensen dat aan diverse Das Mag-projecten werkt
◆ De kans onderdeel te zijn van een piepjonge uitgeverij
◆ Een kijkje achter de schermen bij toffe evenementen (zoals het festival, zomerkamp en boekpresentaties)
◆ All you can eat-lunch, onregelmatige museumuitjes en ander vertier
◆ Een kleine stagevergoeding
◆ En op het eind: goede referenties en een dosis ervaring voor op je CV

Verschillende stagiairs zijn bovendien doorgegroeid binnen ons team of werken mee aan nieuwe projecten.

Geïnteresseerd? Stuur voor 10 januari 2018 een CV en korte motivatiebrief naar isabel@dasmag.nl, o.v.v. ‘stage publiciteit’ of ‘stage redactie’.

 

VACATURE

Medewerker Entree-Souvenirwinkel

MUSEUM SPEELKLOK, UTRECHT

Museum Speelklok, het vrolijkste museum van Nederland!

In Museum Speelklok zijn vrolijke zelfspelende muziekinstrumenten te zien en te horen. Het museum, vroeger ook wel bekend als Museum van Speelklok tot Pierement, is uniek en een begrip in Nederland en daarbuiten! Nergens zie je een dergelijke collectie en nergens wordt de kennis over de instrumenten zo bewaard en gedeeld. In het internationaal gerenommeerde restauratieatelier worden jonge restauratoren opgeleid en worden internationale projecten gerealiseerd.

Het museum krijgt een subsidie van de Gemeente Utrecht, maar is voor het grootste deel

afhankelijk van eigen inkomsten. Een spannende vaste presentatie, tijdelijke tentoonstellingen en een interessante randprogrammering op Museum Podium Speelklok zijn een belangrijke manier om bezoekers te trekken. Daarnaast zijn de inkomsten uit de museumwinkel, de zaalverhuur en catering en het nieuwe Museumcafé Klok heel belangrijk. Het museum prijst zich zeer gelukkig om benificiënt en partner van de BankGiro Loterij te zijn.

Functie: Medewerker entree-souvenirwinkel

Museum Speelklok is op zoek naar medewerkers voor de entree en souvenirwinkel. De medewerker verricht alle voorkomende werkzaamheden bij de entreekassa en souvenirwinkel zodanig dat de gasten van het museum hun ontvangst als prettig en professioneel ervaren.

Entree kassa

  • Het ontvangen en te woord staan van museumbezoekers
  • Uitleg aan bezoekers over de verschillende activiteiten in het museum
  • Het registreren van bezoekers met de daaraan verbonden kassa- en computerhandelingen
  • De registratie van verschillende publieksacties
  • Houdt de werkplek op orde zodat de gasten een opgeruimde en nette ontvangstbalie aantreffen
  • Maakt aan het eind van de dag de kas op en overhandigd de ontvangen entreegelden aan de dienstdoende floormanager

Souvenirwinkel

  • Geeft informatie aan gasten over de artikelen die in het assortiment vertegenwoordigd zijn
  • Heeft een pro actieve houding t.a.v. de verkoop
  • Voert bijbehorende kassa handelingen uit
  • Maakt aan het eind van de dag de kas op en overhandigd de ontvangen gelden aan de dienstdoende floormanager
  • Verantwoordelijk voor het op peil houden van de voorraad
  • Plaatst bestellingen
  • Doet voorstellen voor uitbreiding van het assortiment
  • Zorgt ervoor dat de winkel er te allen tijde representatief uitziet en schoon is
  • Onderneemt actie om de schappen schoon en stofvrij te houden 

Vereiste kennis & vaardigheden

  • Publieksvriendelijke instelling
  • Zeer nauwkeurig
  • Werkt schoon en netjes
  • Enthousiast
  • Flexibel
  • Mondelinge basiskennis Engels

Indien je geïnteresseerd bent in de functie kan je contact opnemen met Stan van Zadelhof, hoofd bedrijfsvoering. Stuur je CV aan svzadelhof@museumspeelklok.nl of voor meer informatie via telefoonnummer 030 – 232 60 86.

 

VACATURE

Medewerker Horeca

MUSEUM SPEELKLOK, UTRECHT

Museum Speelklok, het vrolijkste museum van Nederland!

In Museum Speelklok zijn vrolijke zelfspelende muziekinstrumenten te zien en te horen. Het museum, vroeger ook wel bekend als Museum van Speelklok tot Pierement, is uniek en een begrip in Nederland en daarbuiten! Nergens zie je een dergelijke collectie en nergens wordt de kennis over de instrumenten zo bewaard en gedeeld. In het internationaal gerenommeerde restauratieatelier worden jonge restauratoren opgeleid en worden internationale projecten gerealiseerd.

Het museum krijgt een subsidie van de Gemeente Utrecht, maar is voor het grootste deel

afhankelijk van eigen inkomsten. Een spannende vaste presentatie, tijdelijke tentoonstellingen en een interessante randprogrammering op Museum Podium Speelklok zijn een belangrijke manier om bezoekers te trekken. Daarnaast zijn de inkomsten uit de museumwinkel, de zaalverhuur en catering en het nieuwe Museumcafé Klok heel belangrijk. Het museum prijst zich zeer gelukkig om benificiënt en partner van de BankGiro Loterij te zijn.

Museumcafé Klok

In het prachtige nieuwe café, gevestigd in de 14de eeuwse Buurkerk aan de drukke Steenweg, wordt altijd live muziek gespeeld door de instrumenten van het museum. Het café is niet alleen een belangrijke inkomstenbron voor het museum, maar ook een belangrijk visitekaartje naar buiten. Het is, net als de museumwinkel, vrij toegankelijk voor passanten, ook zonder toegangskaartje. Het is geheel in eigen beheer van het museum. Het enthousiaste jonge team werkzaam in Museumcafé Klok valt onder de afdeling bedrijfsvoering.

Functie: Medewerker horeca

Museum Speelklok is op zoek naar medewerkers horeca. De medewerker horeca verricht alle voorkomende werkzaamheden in het café zodanig dat de gasten van het museum hun ontvangst als prettig en professioneel ervaren.

Werkzaamheden Café

  • Registratie van bestellingen in de kassa
  • Onderhoudt direct contact met de keuken
  • Inladen, uitruimen en opruimen van servies in de spoelkeuken
  • Bijhouden en aanvullen van de voorraad
  • Het schoonhouden van het café en de daarbij behorende ruimten
  • Het op orde en schoonhouden van de werkplek inclusief het meubilair in het café

Kennis & vaardigheden

  • Gastvrij
  • Netjes gekleed
  • Werkt schoon en netjes
  • Voorkomend
  • Contactueel
  • Mondelinge basiskennis Engels

Indien je geïnteresseerd bent in de functie kan je contact opnemen met Stan van Zadelhof, hoofd bedrijfsvoering. Stuur je CV aan svzadelhof@museumspeelklok.nl of voor meer informatie via telefoonnummer 030 – 232 60 86.